Potrivit specialiştilor în social media, modificările anunţate de Mark Zuckerberg, cofondatorul şi şeful platformei online, pe pagina sa de Facebook, sunt „semnificative”, scrie Mediafax.
Astfel, conţinuturile publicate de companiile care activează în domeniile media, de afaceri şi publicitate îşi vor pierde din popularitate, sunt de părere reprezentanţii Facebook.
Modificările algoritmului care stabileşte prioritatea mesajelor afişate utilizatorilor Facebook vor intra în vigoare în săptămânile următoare.
„Am primit mesaje de la comunitatea noastră, potrivit cărora acele conţinuturi publice din domeniile de afaceri, publicitate şi media le aglomerează momentele personale, care îi ajută să se conecteze mai mult unii cu ceilalţi”, a scris Zuckerberg pe pagina lui, adăugând că el şi echipa sa simt că au responsabilitatea de a se asigura că Facebook nu afectează starea de bine a utilizatorilor reţelei.
Din acest motiv, vor fi promovate mai mult conţinuturile publice care încurajează interacţiunile sociale, de exemplu, subiectele legate de sport, programe TV şi fluxurile video live.
Zuckerberg este de părere că timpul petrecut de utilizatori pe Facebook va creşte semnificativ, ca durată şi calitativ.
Într-un mesaj publicat anterior pe pagina sa, Zuckerberg vorbea despre dorinţa de a „repara” Facebook în 2018, explicând că doreşte să se asigure că utilizatorii sunt protejaţi de abuzuri şi că timpul petrecut de aceştia pe reţeaua de socializare este unul de calitate.
De asemenea, el a vorbit despre manipularea opiniei publice practicată pe Facebook de anumite guverne, inclusiv cel din Rusia.
Într-o anumită măsură, Facebook va reveni la origini prin aceste modificări, reţeaua online având ca scop iniţial interacţiunea socială.
Unii specialişti sunt de părere că schimbările ar putea duce la scăderea timpului petrecut de utilizatori pe platforma Facebook.
Nu în ultimul rând, specialiştii vorbesc despre faptul că Facebook va înregistra pierderi financiare, a căror valoare nu este deocamdată cunoscută.